woensdag 1 januari 2014

2014

Kan me geen jaarwisseling herinneren waarin ik niet vol met plannen nieuwschierig het nieuwe jaar betrad. Deze jaarwisseling ontbreekt dat gevoel echter geheel. 2014 ligt als een gapend gat vol met onzekerheden voor me. Bang om de drempel over te gaan en voor dat wat ons te wachten staat, keuze is er echter niet.
Terugkijkend op 2013 kan ik zeggen dat het zeven mooie maanden waren, twee maanden om te wennen en drie die ik graag zou vergeten.

Twee dagen voor de kerst was de morfine uit mn lijf, misselijkheid zakt gedurende de dag zodat ik beide kerstdagen van het samenzijn en eten heb kunnen genieten. De pijn in rug, stuit en nek is nu duidelijk aanwezig maar zeker na de x-geva injectie van vorige week houdbaar met pijnstillers. 
Door de steeds aanwezige pijn krijg ik de kanker maar niet uit mijn hoofd. Menige nacht is door het slechte slapen in combinatie met overmatige zweten erg lang. Vooral doorslapen is een crime.
Ik hoop dat hier snel verandering in komt want mn humeur komt dit slechte slapen niet ten goede.
De eerste dag goed verzorgt door zus en zwager en tweede kerstdag zijn de jongens in hun eigen paleis met een feestelijk maal voor beider ouders zichzelf overstegen. Het waren dierbare dagen.
Oudejaarsavond leek het ons verstandig om niet sip samen op de bank door te brengen, we zijn naar Monique en Ruud gegaan die ons hebben verwend met hun kookkunsten. Na een paar uurtjes natafelen waren we voordat het vuurwerk echt losbrak weer veilig thuis op onze eigen bank waar we in elkaars armen met onze eigen gedachten 2014 zijn ingegaan.
De fles champagne hebben we maar dichtgelaten.

Car

7 opmerkingen:

  1. Blij wat van je te horen. Het was zo stil dat ik me zorgen begon te maken. Lieve familie heb je, ze zorgen goed voor je.
    Dikke knuffel,
    Jetty

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik sluit me volledig aan bij de woorden van Jetty. Ook van mij een dikke knuffel, Mechi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je zult vast blij zijn dat deze beladen dagen voorbij zijn. Nu weer proberen met de dag te leven. Iedere dag is weer een nieuw begin. We hebben het er vaak over gehad. Makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het...dikke dikke kus, meis!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ps, het is zo moeilijk om een berichtje op je blog te plaatsen. Geeft erg veel foutmeldingen of de letters komen niet door. Hebben meer mensen daar last van? Of ligt het aan de ipad?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed om weer wat van je te horen. Ik wens je een stabiel jaar vol letrozol en zonder pijn. Ik hoop dat je je beter gaat voelen nu je van de morfine af bent en het buiten weer langer licht is. Wat fijn dat de mensen om je heen zo lief en uitgebreid voor jullie hebben gekookt. En een nieuw jaar is ook voor mij altijd beladen. Blij dat ik het heb gehaald, maar nog blijer als het weer gewoon 2 januari is.

    @Mandy, vanaf tablet (Android) kan ik hier ook niet reageren, vanaf laptop/PC wel. De codes van blogspot zijn gewoon heel moeilijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Toch fijn om te lezen dat je lekkere" kerstdagen door hebt kunnen brengen met je dierbaren,en de jaarwisseling dat hadden jullie mooi voor elkaar zo saampjes.Ik heb veel aan jullie moeten denken want het zijn gewoon rare dagen als je iets hebt.Maar probeer er voor elkaar toch iets van te maken,
    Sterkte en heel veel groetjes van ons, Margo en Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn dat jullie de afgelopen dagen goed zijn doorgekomen, omringd door veel liefde, warmte en de goede zorgen van de mensen om jullie heen. Dit maar koesteren en er vooral veel van genieten en op naar nog veel meer mooie momenten in het komende jaar! Alle goeds en veel liefs Sandra XXX

    BeantwoordenVerwijderen