zaterdag 1 maart 2014

Thuis na een zonnige spaanse week

We zijn weer thuis na een overwegend zonnige week in Moraira. Vliegen is perfect verlopen, bedden waren prima en we hebben dus echt geboft met het weer. Het was fijn om samen met de jongens daar te zijn iets wat ik me een paar weken geleden niet voor had kunnen stellen.
We hebben ons, waarschijnlijk door de lagere luchtvochtigheid en warmte, veel beter gevoeld dan thuis. 
s' Morgens bijkomen buiten in het zonnetje verloopt vele malen sneller dan thuis aan de keukentafel. Deze eerste zaterdag thuis klagen we beide over pijn in gewrichten en spieren.
Toch werd ik na een paar dagen wat onrustig. De bovenkamer ging malen. Na een paar dagen kontzitten wil mijn hoofd in een vakantie weer wat meer actie en bezienswaardigheden wat lichamelijk lastiger is maar ook de plek waar we ons bevonden is daarvoor niet de meest geschikte.
Ooit was daar die droom om later meer tijd door te brengen in een zonnig oord.
Ik realiseerde me weer dat de omgeving in deze periode van het jaar een zonnig openlucht bejaardenoord is met veelal nog goed mobiele ouderen die de trappen in de tegen de bergen aanliggende huizen vitaal nemen. En daar horen we nog niet tussen.
Toch mocht er iemand nog een zonnig gelegen huis hebben waar toezicht voor nodig is, wij zijn wel bereid om daar de komende maanden op te passen. Vliegen we om de paar weken wel even naar huis om de dokter te bezoeken.
Maandag mag ik weer op controle bij de oncoloog, krijg s' middags mn x-geva prik van de thuisverpleegkundige en moet nog een zoladex spuit bij de huisarts laten zetten.

Car

1 opmerking:

  1. Fijn dat jullie het zo goed gehad hebben en dat het beter ging in een warm klimaat. Ik heb helaas geen zonnig huis voor je in de aanbieding, maar hoop dat de lente hier snel begint. Veel succes bij de oncoloog!

    (en vertel hem maar dat die zwangere vrouw met uitgezaaide borstkanker uit zijn vorige ziekenhuis waarschijnlijk deze week begint aan de taxolchemo's, die volgens hem vier jaar geleden nog mijn enige optie waren...)

    BeantwoordenVerwijderen