donderdag 9 oktober 2014

Uitslag van de botscan

Buiten het spreekuur net voor de vakantie van mijn oncoloog mochten we vanmiddag nog even langskomen. Hij had goed bericht voor ons.
De botscan, die alleen de bottenstructuur laat zien, toont dat de uitzaaiingen op mijn schedel afgenomen zijn. Overige plekken op mijn skelet zijn niet veranderd maar er is volgens de scan ook niets bijgekomen. Dit is dus in overeenstemming met het bloedbeeld.
De pijn in mijn bovenarmen lijkt dus van een peesontsteking te komen.
De arts stelde dat de hoofdpijn die nu een weekje zeurt dus waarschijnlijk niet afkomstig van een uitzaaiing op mijn schedel die naar binnen is gegroeid. Zelf heeft dokter Car na de stabiele bloeduitslag van dinsdag al de diagnose gesteld dat de hoofdpijn (die ik normaal nooit heb) wordt veroorzaakt door een virusje wat ik waarschijnlijk vorige week in het vliegtuig heb opgelopen. Op een wat verstopte neus heb ik verder echter nergens last van.
Ik dacht weg te komen met de afspraak: ik bel u na volgende week als de hoofdpijn aanhoud maar mijn arts wil me over twee weken terug zien.
Hij wil dan persoonlijk van me horen of de hoofdpijn nog aanwezig is om dan samen te bepalen of we een hoofd MRI gaan maken.
In de tussentijd denken wij hier gewoon rustig verder over plannen voor komende winter, beslissen zal nog even moeten worden uitgesteld.

Car

4 opmerkingen:

  1. inderdaad goed nieuws, ik herinner me een jaar dat ik hier naar toe vloog en drie dagen doodziek was met koorts, daarna gaf een vriendin me de tip om mijn hals te bedekken in het vliegtuig en dat helpt echt, nooit meer keelpijn gehad daarna (en dat had ik geregeld na het vliegen)...we duimen dat de plannen kunnen doorgaan xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig goed nieuws! Botuitzaaiingen groeien toch niet zomaar naar binnen? Je hoofdpijn zal na deze geruststelling hopelijk snel afzakken. Het is ook een virustijd met kouder weer en hoestende mensen.

    Heb je met je oncoloog al besproken wat je opties hierna zijn? Je doet het zo goed op hormoontherapie dat je volgens mij een chemovrije winter tegemoet gaat. Ik weet niet hoe lang jullie weg willen, maar ik zie jou niet zo snel wekelijks naar het ziekenhuis moeten. Je kunt vast een andere hormoontherapie proberen als deze niet meer zou werken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat waren echt zn letterlijke woorden Diana. Vond het wel aannemelijk dat dit kan ze moeten tenslotte toch een kant op en dat kan ook richting hersenen zijn.
      We hebben het er inderdaad al wel over gehad. Omdat ik het al "zolang" goed doe zal de volgende optie waarschijnlijk een middel bij de letrozole zijn. In mijn hoofd is chemo dus zeker niet de volgende stap en dat voelt goed, zeker tijdens de controle's

      Verwijderen
  3. Dat is toch gelukkig wel een goede uitslag. Hopelijk is de hoofdpijn en misselijkheid ook snel over en hoeft er geen hoofd MRI gemaakt te worden en kunnen jullie wat leuks gaan plannen. Sterkte met wachten.

    BeantwoordenVerwijderen