maandag 14 juli 2014

3 maanden een brace

De ortopeed verzocht vooraf of ik er bezwaar tegen had dat er video opnames voor zijn communicatietraining van het consult werden gemaakt. Ik heb de afgelopen maanden heel wat medische personeel meegemaakt maar deze man was echt super aardig en ook al communicatief vaardig. Of zal de meedraaiende camera hebben geholpen ?
Er werden wat testjes gedaan waarna hij mijn vermoeden bevestigde, een peesontsteking of tendinitis van de Quervain, ontstaan en bekend als bijwerking van de medicatie.
Hij adviseerde drie maanden overdag een brace te gaan dragen, om verslapping van de spieren tegen te gaan mag hij 's nachts uit. Mocht dat niet de oplossing zijn dan zijn plaatselijke cortisonen injecties een mogelijkheid. Mocht het echter zover gaan komen dan gaat hij dit eerst overleggen met de oncoloog. Als ik terugdenk aan oktober 2013 en de effecten van het gebruik van de dexametason (wat ook een cortisone is) is dat een extra motivatie om de brace om te houden. Bij deze op voorhand excusses aan M. als ik loop te commanderen omdat ik iets zelfs niet voor elkaar krijg.
De derde optie is opereren. Allemaal opties veroorzaakt door een klein pilletje wat verder zijn werking tot nu toe zo goed doet.
Ik kon aansluitend direct naar de gipskamer waar de brace direct gemaakt werd. Kleur kon ik zelf uitkiezen, oranje was in de aanbieding.
Ik lach er maar om, dit is erg lastig maar dood ga ie er niet van.

Car



3 opmerkingen:

  1. Dat ziet er indrukwekkend uit. Ben je rechts of links? Ik hoop dat je pijnklachten hiermee afnemen. Gelukkig heeft het niks met borstkanker te maken (behalve als bijwerking van verder goedwerkende medicijnen).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben rechts en hij zit links. Dat is weer een voordeel.
      Ipad gebruiken gaat prima met mn vingers. Huishoudeljjk werk bijna niet, zeker niet met water.

      Verwijderen
  2. Net je blog gelezen, ik ben er stil van. Knap hoe je met de ziekte omgaat, ik wens je veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen