vrijdag 4 juli 2014

Geen bericht is goed bericht

Geen bericht is goed bericht daar dacht de assistente van de oncoloog mij dinsdag mee af te schepen.
Ik keek haar eens aan en zei: lijkt me geen goed idee, zo kan ik nooit controleren of de dokter wel naar de uitslag van de foto's heeft gekeken en zit ik ook nog eens heel de dag te wachten op een mogelijke reactie. Ik wil een telefoontje of desnoods een email. De mevrouw naast me knikte eens en gaf me groot gelijk. Mondigheid als patient blijkt elke keer weer noodzaak.
Ik had net een gesprek gehad met de oncoloog waarin we uitgemaakt hadden dat er twee opties waren: of een uitzaaiing op de pijnlijke plek of een beklemming door het e.e.a. waarschijnlijk als bijwerking van de medicatie.
Vanmiddag kwam het goede bericht, doorgebeld door deze assistente van de oncoloog. Op de foto die alleen bot laat zien was niets vreemds te zien dus het zal wel een beklemming zijn.
Voorlopig diclofenac slikken tegen de pijn en de verwijsbrief voor de orthopeet is reeds verzonden, oproep volgt.

Car

1 opmerking:

  1. Goed nieuws! Ik had je vorige bericht gemist, fijn dat je marker zoveel blijft dalen.
    En natuurlijk moeten ze je bellen. Afspraak is afspraak, wat is dat nou voor houding 'als je niks hoort is het goed'. Goed dat je voor jezelf opkomt hoor!

    BeantwoordenVerwijderen