woensdag 2 juli 2014

Dalende trend

De controles beginnen te wennen, was best wel relaxed vanmorgen.
De tumorwaarde CA 15.3 is wederom gedaald en dit keer met bijna 60 punten (nu 169). Een van de grootste dalingen van de afgelopen weken. Ook de alat is nu binnen de norm.
Helemaal blij mee. Volgens M. zit er niets anders op dan er voor te gaan zorgen dat we voldoende zon op onze bol blijven houden. Het is inderdaad wel bijzonder dat ik me in de Florida tijd zo fantastisch heb gevoeld en dat na beide vakantie's vol zon en rust de waarde toch nog doorzakte.
Misschien toch eens navragen of vakantie in het zorgverzekeringpakket zit.....goedkoper en relaxter dan een aantal chemo's.
In ieder geval gevraagd om de D3 waarde te bepalen om eens in de gaten te houden hoe deze veranderd als de zon later in het jaar weer minder krachtig wordt. Er zijn onderzoeken waaruit blijkt dat de letrozole beter werkt in combi met een hogere waarde D3. Standaard wordt hier regulier niet na gekeken.
Bloed geeft met hier en daar een licht oplopende waarde aan dat er sprake kan zijn van een ontsteking. Niet vreemd want die duim zit lekker in de weg met zn stekende pijn die bij een verkeerde beweging als messteken opkomt.
Er is een foto gemaakt om te bepalen wat er loos is. Een uitzaaiing die klachten geeft of een ontsteking veroorzaakt door de letrozol (bekende bijwerking) Donderdag belt hij me met de uitslag en wordt het of bestralen, of richting een orthopeet.
Vooralsnog heeft hij me een recept voor diclofenac meegegeven, zou ik alvast kunnen slikken. 
Wel bijzonder overigens want ik weet dat mijn huidige oncoloog niet voor dit medicijn is omdat hij de lever zo weinig mogelijk wil belasten.
De volgende reguliere controle hebben we begin september pas weer gepland. Wie weet daarna wel zoals gebruikelijk is als er sprake is van stabiliteit elke drie maanden controle.
Als we dat dan een flink aantal jaren zo door kunnen zetten zijn we helemaal blij.

Donderdag meer

Car

1 opmerking:

  1. Wat heeft de zon je goed gedaan, wat een fijne berichten! Ga inderdaad maar lekker veel op vakantie als dit het medicijn is. Nu die duim nog en dan weer verder genieten.

    Liefs van Aggie

    BeantwoordenVerwijderen