maandag 2 maart 2015

Tjaaaa

Van sommige dagen weet en voel je dat ze er aan gaan komen, toch steek je liever je kop in het zand.
Mijn "light"periode is na 17 maanden voorbij.

Het eerste woord wat de oncoloog vanmorgen uitbracht toen we tegenover hem in zijn spreekkamer zaten was: Tjaaaaa....., en wij wisten genoeg. 
Hij kwam direct ter zake, de marker 15.3 is opgelopen naar 358 en ook de Cea is nu buiten de normaalwaarde wat aangeeft in combinatie met een aantal nieuwe pijnplekken die ik aan kan geven dat de letrozol is uitgewerkt. Wat hem betreft slikte ik vanmorgen de laatste pil, van een beetje werking is volgens hem geen sprake.
Ik heb ook gemeld dat ik merk dat mijn conditie en uithoudingsvermogen welke al flink verminderd was nog minder aan het worden is.
Zijn voorstel is om over te gaan op exemestaan  in combinatie met everolimus een middel met meer bijwerkingen. Begin januari had ik dit zelf ook al voorspeld. 
Eerst moet er echter nog uitgesloten worden of de kanker toch al niet is uitgezaaid naar lever of longen, waardoor chemo een betere optie zou zijn. Hiervoor staat a.s. vrijdag een CT scan met contrast gepland. 
Maandag kunnen we terugkomen om de uitslag van de CT te horen. 

We zijn naar huis gereden, waar beide priksters voor de x-geva en zoladex kort daarna arriveerde, het was vandaag ook vier wekelijkse prikdag. 
Ondanks dat we voorbereid waren is het toch heel onwerkelijk dat er weer een nieuwe stap gezet moet gaan worden. Tot vrijdag gaan we onze zinnen verzetten.

Car


2 opmerkingen: