maandag 28 september 2015

Voor altijd verbonden

Al dik twee jaar lag hij daar de cadeaubon welke M. gekregen had ter ere van zijn 12 1/2 jarig jubileum geschonken door een van de aandeelhouders aan hen die de eerste jaren mee hebben gewerkt aan de groei van het bedrijf.
De bedoeling was dat hij besteed zou worden aan kunst, een blijvende herinnering.
Ons huis is klaar, dat wat ons dierbaar is hangt aan de muur, spullen zijn sinds de diagnose helemaal niet meer zo belangrijk. Met het in het zicht komen van einde dienstverband wilde we ook deze gift een mooie afronding geven. Een ding stond vast het moest plek onafhankelijk zijn, makkelijk meegenomen kunnen worden naar welke plek op aarde dan ook en verbondenheid verbeelden.
Met de dame die ons toegewezen was om te helpen was totaal geen klik. De mooiste woorden, ze begreep ons compleet zoals ze vertelde maar bij niets wat ze aandroeg kwam gevoel naar boven.
Totdat ik de zus van een vriendin opbelde van wie ik al eerder mooie objecten had gezien......met haar was maar een gesprek nodig waarin ik aangaf dat ik de verbondenheid verbeeld wilde zien tussen man, vrouw en kind.
Met dit bronzen beeld als resultaat : voor altijd verbonden. Ik zie er in een moeder aan de linkerzijde, vastgehouden door haar zoon waarbij de vader hen beschermend omarmt. Het bijzondere van het geheel is dat de patina die op het brons is aangebracht indertijd samen door ons gekocht is in Jacksonville.
Ook nu dat ik dit weer schrijf lopen de tranen over mijn wangen zo komt hij bij me binnen.

Car

4 opmerkingen:

  1. Ik ben zó blij dat jullie er zo blij mee zijn! De tranen lopen ook over mijn wangen, hoor...
    Mijn lieve zus heeft dit beeld met zo veel liefde voor jullie gemaakt...en dat kan ze als geen ander!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. voor altijd verbonden
    in lief en leed
    samen op de levensweg
    alles delen wat je deed
    wat kan een mens toch rijk zijn
    als je de liefde kent
    want voel je die verbondenheid
    zelfs als je eens niet samen bent
    bescherming en voldoening
    het blijft je leven lang
    zodat je weet
    wat er er ook komen gaat
    met jullie samen ben ik niet bang

    voor altijd verbonden
    mijn zandloper, die loopt door
    maar met jullie aan mijn zij
    kunnen we zeggen
    we gingen
    ondanks alle belemmeringen
    er voor honderd procent voor

    liefs...Mariet xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ben zo blij dat jullie tevreden zijn met het beeld. Voor mij was het ook emotioneel om te maken.
    Ik las het verhaal van je bijzondere ontmoeting in Amerika. Dat deed mij denken aan jaren geleden toen net bekend was dat de uitlopers van de taxus gebruikt konden worden als kanker-medicijn. Er was toen nog een tekort aan taxus afval. Ik heb toen besloten om zakken vol met taxus takken weg te brengen. Mijn auto was afgeladen. Gelukkig hadden wij heel wat meters taxus in de tuin staan.
    Lieve Carla, ik wens je weer veel sterkte bij de volgende kuur! Thea

    BeantwoordenVerwijderen