donderdag 28 november 2013

Afkicken

Woensdagavond een halve fentanyl pleister geplakt. 's Nachts prima geslapen.
Beroerd en misselijk werd ik wakker. Geprobeerd wat eten naar binnen te proppen en terug mijn bed in mede omdat ik door en door koud was.
M. heeft 's middags zijn terugkom afspraak bij de neuroloog staan, stond te stoeien met zijn haar dus uit dat bed en toch maar helpen, onder de douche en aankleden.
Eenmaal warm op de bank meet ik mijn bloeddruk 90/60, nog steeds door en door koud, raar gevoel in handen en voeten en hartkloppingen.
Tijdens het telefonisch spreekuur toch maar de huisarts gebeld die adviseerde om direct langs te komen.
Toen ik de lege praktijk binnenstapte kwamen de tranen weer opzetten, twee dagen geleden vond de huisarts me nog zo monter...
Hartfilmpje was goed, bloeddruk inderdaad laag. Mijn huisarts die ook geadviseerd had de pleister door te knippen was vrij, zijn co-collega had even e.e.a. nagezocht en verdacht me toch van een morfine overdosis.
Hij adviseerde de pleister maar te verwijderen en cold-turkey af te kicken.
We zullen zien wat de komende dagen me brengt.

Car

4 opmerkingen:

  1. Heel veel sterkte Car, het is weer heel heftig allemaal!
    Liefs Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel sterkte, Car. Cold-turkey klinkt niet fijn. Ik hoop dat je uiteindelijk met minder heftige pijnstillers toe kunt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat ellendig allemaal Car, heel veel sterkte, ik hoop dat het mee zal vallen die plotselinge stop! Liefs Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. het is allemaal zo verwarrend, al die informatie en wat je ermee moet. Af en toe voel ik me verdwaald in een groot bos en je loopt alleen maar tegen bomen aan. Martin's bloeddruk is de laatste tijd ook heel erg laag met vlagen, wij dachten al dat het misschien van de chemo kwam maar die heb jij niet. Dit was al voordat hij de fentanyl ging plakken die overigens niet helpt bij hem. Ik denk ook stiekem dat hij een pil wil om in zijn mond te stoppen en waar hij als het nodig is, wat meer van kan nemen. Ik laat hem maar...
    Ik hoop dat jullie toch van het weekend kunnen genieten, dikke knuffel XXX Maiet

    BeantwoordenVerwijderen