donderdag 24 oktober 2013

Intake revalidatiearts

Ik heb geen last aan de lumbaalpunctie overgehouden, pijn in mn linkerheup is ook weer gezakt. Als ik eerlijk ben ben ik momenteel lichamelijk beter dan M. Geestelijk denk ik dat hij wint :)
Woendagmiddag zijn we naar de huisarts gelopen om daar de aanhoudende hoofd pijnklachten van M. te bespreken. K. die het gesprek aan wilde horen is ons met de auto nagereden dus het loopje in de regen was eigen vrije wil.
M. heeft nog steeds een allesoverheerse gekmakende hoofdpijn, concentratie is ver beneden pijl, ook speelt zn jicht voet weer op. 
De huisarts vond het verstandiger om niet zoals de afgelopen dagen gebeurde regelmatig paracetamol in te nemen, dit ivm mogelijke medicamenteus afhankelijke hoofdpijn. Vandaag is dit advies echter telefonisch alweer door de neuroloog ingetrokken. 
De bloeddruk was nog steeds iets te hoog, wat volgens de arts nu nog geen rede is tot het slikken van bloeddrukverlagers, in dit stadium zou een iets hogere bloeddruk zelfs positief moeten werken. Op advies van de huisarts hebben we een bloeddrukmeter aangeschaft om deze in eigen rustige omgeving de komende tijd bij te kunnen houden.
Pa heeft donderdagmorgen voorjaarsbollen die we enige weken geleden gekocht hadden in de achtertuin gezet, het was heerlijk weer dus heb ik met mn blik op oneindig om hem heen in de tuin lopen rommelen. Was best wel lekker. Net even normaal, de tuin is weer opgeruimd, oude plantjes afgevoerd.
Om kwart voor een reed het Bios vervoerbusje voor, rare gewaarwording, als je niet uitkijkt zet de man je in de riemen, we hebben de gemiddelde leeftijd flink naar beneden gehaald :) Ach we hebben de tijd probeer ik me maar te bedenken er zijn mensen die hun hele leven van dit soort voorzieningen afhankelijk zijn. Wat een andere wereld.
Drie kwartier later :) met een tussenstop om een oude dame af te zetten staan we bij het Vlietland Ziekenhuis, normaal met de auto een ritje van een kwartier.
De intake bij de revalidatarts van Rijndam duurt een dik uur, en er wordt weer duidelijk dat er echt niets van te zeggen is hoe e.e.a. kan gaan lopen en hoe lang het tijdspad zal zijn.
A.s. dinsdag staat de eerste individuele afspraak met een ergeotherepeute bij Rijndam gepland. De fysiotherapeut zal nog worden opgestart. Hoe vaak er daarna opgevolgt gaat worden is nu nog onduidelijk.
De afspraak die morgen met de ergotherapeute thuis gepland staat gaat ook gewoon door, die moet dan weer voor overdracht zorgen. Weer iemand van de straat of ons het gevoel geven dat er iets gebeurd ?
Na afloop zijn we met de tram naar Spaland gegaan om bij de Lidl wat dagelijkse boodschappen te halen. (deze twee warhoofden waren een tas natuurlijk vergeten) om vervolgens via de Harreweg in het zonnetje naar huis te lopen. In een slakkentempo, voor M. met zn jichtvoet niet fijn.

Al met al een goede dag maar het voelt echt heel leeg en stuurloos. Car

3 opmerkingen:

  1. Wat heftig toch allemaal. Samen met vervoer op maat een ritje naar een revalidatiearts! Alsof jullie gepensioneerd en oud zijn... Het is te triest voor woorden! Diep respect voor jullie allebei. Ik hoop dat M je geestelijk een beetje omhoog kan trekken! Dikke knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kan me voorstellen dat je je opeens twintig jaar ouder voelt... Ik hoop dat het met jullie snel weer de goede kant op gaat, lichamelijk en geestelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik sluit me aan bij de woorden van Mandy! Diep respect voor jullie...

    Gelukkig hebben jullie elkaar...echte liefde! Dat merk je pas echt goed in deze situaties. Wat dat betreft kan menigeen nog jaloers zijn op jullie! Er zijn mensen die dit in een heel leven niet tegenkomen...

    BeantwoordenVerwijderen