zondag 29 september 2013

Goed weekend


Even verslag doen van het weekend want het was goed !
Mijn hoofd klaart met de dag meer op en wordt helderder, zou nog niet zelf in de auto durven stappen maar wie weet komt dat ook wel weer.
Met de anti-misselijkheidsmedicatie ben ik zaterdagmorgen gestopt, de dexa ben ik aan het afbouwen en gaat er maandag voor het laatst in.
We moesten het mooie weer waarnemen, zaterdag zijn we om een uur of twaalf met open cabriokap naar het centrum van Rotterdam gereden, auto in de parkeergarage bij de V&D.
Aan M. zijn arm eerst naar de Hunckemoller gelopen om wat nieuw nachtgoed wat online besteld was om te ruilen en vervolgens naar de markt om vooral lekkere dingen te halen. Als ik loop moet ik me goed bewust zijn van het feit waar ik mijn benen zet.
M. schiet een kraam in en ik wacht netjes voor de overliggende kraam in de zon.
In de zon op een bankje eten we een Brammetje en slaan nog even een lading nieuwe sokken in bij de Hema. Zo normaal maar zo bijzonder. Had ik me afgelopen woendsdag echt miet kunnen bedenken.
Na 2 uur neemt M. het wijze besluit dat het genoeg is, mijn hoofd zei kan nog wel een stukje, dit is zo lekker....maar hij had gelijk.
Eenmaal thuis beland ik op de bank en dan voel ik mn benen dus bijna niet meer.  De rest van de avond zit ik wel heerlijk op de bank voor de buis en besluit zelfs dat er een wijntje en toastje in mag.
Ik spreek Mandy uitgebreid telefonisch, was een ervaring voor beide dat zij er woensdag bij was toen er besloten werd dat ik naar het ziekenhuis moest. Denk dat we er samen weer heel wat van geleerd hebben en zeker nu ook weten dat we allebei onze eigen grenzen de komende periode heel goed in de gaten moeten houden en niet voor elkaar daar overheen moeten leren te gaan.
De nacht is voor zowel voor mijzelf als M. onrustig, ik ben in mn hoofd erg met Diana bezig van wie ik zaterdag een foto zag.

Zondagmiddag met open cabriokap naar het Museumpark gereden. Ik had gelezen dat daar deze middag de Swan market werd gehouden, een wat alternatieve markt met creatieve mensen en lekkere culinaire hapjes. Lekker een uurtje rondgelopen.
Op de terugweg zijn we bij de Praxis langsgereden in de hoop winterviolen te scoren, die blijken op maar de bloembollen die ik volgend voorjaar op wil zien komen zijn binnen.
Morgen gaat pa mee naar de huisarts om de zoladex te laten zetten en hoop ik op de terugweg direct bij de plantenbeurs de violen te kunnen scoren. De kat van de buren uit de voortuin en gezeligheid voor de deur.
Thuisgekomen praat ik zelfs nog een half uurtje voor de deur met de buuf, dan merk ik echter weer dat ik nog wel op mijn benen sta maar dat ze eigenlijk niet meer bij mij horen.
Als ik heerlijk languit op de bank zit komen de andere buurtjes buurten. Fijn dat zij er waren en goed om te weten wanneer en dat ik ze altijd mag bellen als dat nodig is, zelfs voor een ei :) Ik krijg een klein dierbaar Oostenrijks varkentje met een mooi verhaal waarvan Els bescherming ervaren heeft, ze wil hem graag aan mij doorgeven. Hij heeft inmiddels een overdacht plekje gekregen.
We weten nu ook zeker dat er twee buren in de straat onze huissleutel hebben dus het probleem van niet zelf open kunnen doen moet ook opgelost zijn.
M. heeft een heerlijk stoofpotje lamsvlees bereid met lamskruiden van de markt en dat gaat er weer goed in. Ik heb de afgelopen dagen weer bijgegeten wat er begin van de week was afgevlogen.
Kortom, een weekend om blij mee te zijn.

Car

7 opmerkingen:

  1. Dát zijn de berichten Car, fijn om te horen! xxx Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn om goede berichten van je te horen. Hopelijk is de dip nu achter de rug en kun je met bestralingen en hormoontherapie verder gaan opbouwen. Geniet van je violen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heerlijk om dit te lezen, fijn dat je weer even kon genieten samen met M. De markt die je bezocht, een oud collegaatje van mij, Yvonne die een design bedrijfje heeft stond er met haar armbandjes, Cute by Cup.
    Ons weekend was ook heel fijn met als hoogtepunt het bezoek van Joke en Nico, heel gezellig gekletst (je kent mij, niet te stoppen...haha), weer een voorraadje kaas in de koelkast, yummie en Martin was in staat om er de hele tijd bij te zitten. Morgen gaat het voor ons beginnen, we wensen je een hele goede week, dikke knuf (die Joke je binnenkort persoonlijk komt brengen), liefs...Mariet xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn om te lezen!
    Dat brammetje.... ja hoor wrijft het er maar in ;-)
    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat zijn nog eens leuke berichtjes, en fijn dat het wat beter gaat, lekker eten, lekker naar de markt, en het belangrijkste, lekker weer met je mannetje voorzichtig op stap, goed zo.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn, dat je je weer wat beter voelt en jullie hebben genoten van deze mooie nazomerdagen. Dikke knuffel, Mechi

    BeantwoordenVerwijderen